Miért repülnek alacsonyan a vadászgépek?

A pilóták a légi harcok születése óta szembesülnek magassági problémákkal. Gyakran úgy érezték, hogy az alacsonyan repülés a legjobb megoldás. Általában a magasság az időjárási viszonyoktól, a látásélességtől és a terep jellege által kínált rejtettségtől függ.

A vadászgépek, amelyek sokkal gyorsabbak, mint más katonai repülőgépek, egy fokkal magasabban repülnek. Ennek ismeretében feltehetjük a kérdést, hogy mért repülnek alacsonyan a vadászgépek? Mik a fő okai annak, hogy miért repülnek alacsonyan? Milyen előnyei vagy hátrányai vannak az alacsonyan repülésnek a vadászgépek számára? ✈️

Ismerjük meg ezeket a különböző okokat, amelyek miatt a vadászgépek ilyen alacsonyan repülhetnek.

Vadászrepülőgépek alacsonyan repülése<

A Dassault Aviation Rafale-ja alacsony magasságban repül Párizs felett

Mélyrepüléses katonai repülőkiképzés

Mélyrepüléses katonai kiképzés a katonai repülőgépek alacsony magasságon történő repülését jelenti, hogy felkészítsék személyzetüket és más katonai személyzetet (például légvédelmi csapatokat) a háborús időszakban a leszálláshoz közeli repülésre. A katonai repülőgépek típusai lehetnek vadászgépek, földi támadó repülőgépek, szállító repülőgépek és helikopterek.

Az adott feladattól függetlenül a vadászpilótáknak készen kell állniuk arra, hogy bármikor és bárhol reagáljanak, a lehető leghatékonyabban teljesítve a feladatot, gyakran felkészülési idő nélkül. Rendkívül ritka esetekben előfordulhat, hogy egy vadászgépet arra kérnek fel, hogy egy város felett nagyon alacsony magasságban repüljön át, hogy katonai gyakorlatok keretében kísérjen egy repülőgépet. ️

Ezek a légierő kiképzési gyakorlatai, amelyek első ránézésre semmi rendelleneset nem jelentenek, aggodalmat kelthetnek a civilek körében az általuk okozott zajszennyezés miatt. Különösen akkor, ha a manőver során a vadászgépnek lakóházak közelében kell leszállnia.

Alacsony magasságú vadászgép<

Egy F-15-ös vadászrepülőgép alacsony magasságú repülési gyakorlatot hajt végre a walesi hegyekben (Wales)

Egyes országok katonai tartalékokkal rendelkeznek, amelyek elég nagyok ahhoz, hogy ez a kiképzés a polgári lakosság érintése nélkül történhessen. Kisebb országokban, mint például Európában, a katonaság és a helyi lakosság között feszültség alakulhat ki, főként a repülőgépek zaja miatt.

Felderítő és elfogó küldetések

A vadászgépek az alacsony repülést választják, hogy elkerüljék, hogy az ellenség elfedezze vagy célba vegye őket. Rossz időjárás esetén szintén előnyös, ha nem is fontos, hogy a föld vagy a víz látótávolságán belül maradjanak. Az alacsony repülés a keresési és mentési műveletekben is alapvető képesség.

A katonai vadászpilóták alacsony és gyors repülést gyakorolnak. Dombok és hegyek mögé bújnak, hogy megtévesszék a taktikai radarok hullámérzékelését. Egyes vadászgépek elég gyorsan repülnek ahhoz, hogy elkerüljék a célkeresztet. A repülés olyan készség, amely elveszik, ezért minden vadász- és támadópilótának rendszeresen gyakorolnia kell ezeket az alacsony repüléseket. ⛰️

Nagyon alacsonyan repülő vadászgép<

Nagyon alacsony magasságú vadászrepülőgépek<

Egy Mirage 2000 vadászrepülőgép nagyon alacsonyan repült az Oise felett – Maïlys Jans

A kis magasságú repülés veszélyei

A vadászgépek vagy más katonai repülőgépek alacsonyan repülése veszélyeket rejt magában a repülésbiztonságra, de a földi biztonságra nézve is. Íme néhány kockázat, amellyel a pilótáknak szembe kell nézniük:

  • A más légi járművekkel való ütközés kockázata.
  • A különböző akadályokkal, például fákkal, madarakkal, épületekkel, elektromos vezetékekkel és oszlopokkal való ütközés kockázata.
  • Nagyobb a lezuhanás kockázata a földön és a tengeren egyaránt.
  • Korlátozott reakcióidő a pilóta hibája vagy a repülőgép rendszerének meghibásodása esetén.
  • A zaj a civileket és az állatokat is zavarhatja.
Vadászgép a város felett

leggyorsabb-harcosrepülők logikusan a legnagyobb zajt termelik, mert nagyon erős turbó sugárhajtóműveik utánégetővel rendelkeznek, nem feledkezve meg a hangrobbanásról, amit a hanghatár átlépése után keltenek.

Az alacsony repülési órákat korlátozzák, és a pilótákat megtanítják arra, hogy ne repüljenek városok fölött. Minimális magasságokat állapítottak meg, amelyeket be kell tartani, ha agglomerációk felett repülnek. Még mindig ritka, de kivételes helyzetekben még mindig lehet hallani egy vadászgép turbóhajtóművét a fejünk felett.

Collection lunettes aviateur

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük